Indicator | Omschrijving | 2018 | 2019 | 2020 | Streef- | Rekening | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Openbaar vervoer | Stiptheid: % ritten van de concessie IJsselmond dat voldoet aan stiptheidsnormen | 90,3% | 91,3% | 93% | ≥ 85% | 91,7% | ||||||
Doorstroomtijden provinciale wegen | De norm is een reistijd tijdens de spits die maximaal 1,25 keer de reistijd in de dalperiode is. De reistijden worden gemonitord op de drukste provinciale wegen in Flevoland: | |||||||||||
OS | AS | OS | AS | OS | AS | <1,25 | OS | AS | ||||
• N301 - Nijkerkerweg ri Nijkerk | 1,09 | 1,12 | 1,10 | 1,10 | 1,01 | 1,05 | <1,25 | 0,96 | 1,04 | |||
• N301 - Nijkerkerweg ri Almere | 1,05 | 1,06 | 1,04 | 1,06 | 1,03 | 1,03 | <1,25 | 1,01 | 0,99 | |||
• N302 - Ganzenweg ri Harderwijk | 0,99 | 1,44 | 1,00 | 1,40 | 0,97 | 1,08 | <1,25 | 0,96 | 1,26 | |||
• N302 - Ganzenweg ri Lelystad | 1,04 | 1,04 | 1,08 | 1,03 | 1,01 | 0,99 | <1,25 | 0,97 | 0,98 | |||
• N302 - Larserweg ri Harderwijk | 1,00 | 1,02 | 1,02 | 1,05 | 0,99 | 1,01 | <1,25 | 0,97 | 0,99 | |||
• N302 - Larserweg ri Lelystad | 0,99 | 1,03 | 1,05 | 1,09 | 0,91 | 0,93 | <1,25 | 1,00 | 1,04 | |||
• N305 - Waterlandseweg ri A27 | 1,00 | 1,02 | 1,02 | 1,04 | 1,02 | 1,05 | <1,25 | 0,98 | 1,00 | |||
• N305 - Waterlandseweg ri Almere | 1,03 | 0,98 | 1,02 | 1,01 | 0,99 | 1,01 | <1,25 | 1,00 | 1,01 | |||
• N305 - Gooiseweg ri Dronten | 1,03 | 1,32 | 1,02 | 1,30 | 1,02 | 1,09 | <1,25 | 0,97 | 1,11 | |||
• N305 - Gooiseweg ri A27 | 1,03 | 1,00 | 1,06 | 0,99 | 1,01 | 1,00 | <1,25 | 0,99 | 0,98 | |||
• N307 - Dronten - Roggebotsluis | 1,01 | 1,43 | 1,03 | 1,50 | 0,98 | 1,27 | <1,25 | 0,85 | 1,18 | |||
• N307 - Roggebotsluis - Dronten | 1,01 | 1,01 | 1,04 | 1,01 | 1,02 | 1,01 | <1,25 | 0,90 | 0,87 | |||
• N702 - Hogering ri A6 | 1,09 | 1,01 | 1,10 | 1,03 | 1,04 | 1,02 | <1,25 | 1,03 | 1,02 | |||
• N702 - Hogering ri Buitenring | 1,01 | 1,16 | 1,02 | 1,09 | 1,00 | 1,06 | <1,25 | 1,03 | 1,07 | |||
• N702 - Buitenring ri A6 | 0,98 | 1,05 | 0,99 | 1,00 | 1,02 | 1,03 | <1,25 | 0,95 | 0,96 | |||
• N702 - Buitenring ri Binnenring | 1,00 | 0,98 | 0,96 | 0,95 | 1,01 | 1,02 | <1,25 | 0,95 | 0,96 | |||
• N703 - Tussenring ri A6 | 1,04 | 1,05 | 1,05 | 1,05 | 1,02 | 1,02 | <1,25 | 1,03 | 1,02 | |||
• N703 - Tussenring ri N702 | 1,02 | 1,04 | 1,01 | 1,04 | 1,01 | 1,03 | <1,25 | 1,01 | 1,04 | |||
Toelichting: OS = Gemiddelde ochtendspits, AS = Gemiddelde avondspits; ri = richting | ||||||||||||
Ernstige verkeers-slachtoffers | Aantal mensen dat door een verkeersongeval op provinciale wegen wordt opgenomen in een ziekenhuis of overlijdt. In dit verband wordt onderscheid gemaakt tussen | |||||||||||
• Aantal verkeersgewonden | 58 | 62 | 5 | 6 | <56 | 50 | ||||||
• Aantal verkeersdoden | 4 | 5 | 4 | <4 | 6 | |||||||
Onderhouds- toestand | De provinciale wegen hebben ten minste het door Provinciale Staten vastgestelde onderhoudsniveau B | 93% | 9 | 4% | 10 | 0% | 90% | 91% | ||||
De provinciale kunstwerken hebben ten minste het door Provinciale Staten vastgestelde onderhoudsniveau B | 98% | 9 | 8% | 9 | 7% | 90% | 100% | |||||
De provinciale oeverconstructie heeft ten minste het door Provinciale Staten vastgestelde onderhoudsniveau B | 95% | 9 | 4% | 7 | 9% | 79% | 86% | |||||
Technische beschikbaar-heid | De beschikbaarheidsgraad van gerenoveerde bruggen en sluizen | n.v.t. | n.v | .t. | n.v | .t. | n.v.t. | n.v.t. | ||||
De beschikbaarheidsgraad van verkeerslichten | n.v.t. | n.v | .t. | 99 | ,3% | 98% | 98,5% | |||||
De provinciale wegen zijn bij gladheid preventief gestrooid binnen de normtijden van het CROW Bron: Provincie Flevoland | 98% | 10 | 0% | 10 | 0% | 98% | 100% |
Beleidsindicatoren BBV
Indicator | Omschrijving | 2018 | 2019 | 2020 | Streef- | Rekening |
---|---|---|---|---|---|---|
Waardering openbaar vervoer | Klantenwaardering concessie IJsselmond | 7,6 | 7,7 | 7,7 | 8,0 | 7,7 |
Klantenwaardering concessie Lelystad* | 7,9 | 7,8 | n.b.* | 7,5 | 8,1 | |
Bron: CROW-KPVV |
* Vanaf september 2021 is provincie Flevoland de concessieverlener voor de concessie Lelystad. In 2020 is alleen in Q1 een meting gehouden, waardoor er voor Lelystad geen betrouwbare uitspraak te doen is over heel 2020. Voor 2021 is de meting ook niet significant. Vergelijking tussen 2021 en eerdere jaren moet met enige voorzichtigheid gebeuren vanwege de andere reizigerspopulatie.